Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Mediakeuze en reclamestrategie
Authors: --- ---
ISBN: 9076802106 Year: 2002 Publisher: Amsterdam SWOCC : Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Welke media moeten worden ingezet in een campagne? Mediumtypeselectie is een wezenlijk onderdeel van de mediastrategie. Het gaat daarbij om de vraag welke mediumtypen een optimale bijdrage leveren aan de specifieke communicatiedoelstellingen van een merk. In deze publicatie zijn de mogelijke communicatiedoelstellingen ingedeeld aan de hand van de reclamewerkingsmodellen van Giep Franzen. Deze werkingsmodellen, die elk een andere centrale doelstelling kennen, kunnen worden beschouwd als strategieën die ten grondslag liggen aan reclameboodschappen. In deze publicatie zijn deze modellen uitgebreid met de factor media. Op basis van literatuuronderzoek, expertinterviews en een analyse van praktijkcases is gekeken welke mediumtypen het best passen bij elk van de reclamewerkingsmodellen. Onderzocht zijn televisie, radio, dagbladen, tijdschriften, brievenbusreclame, buitenreclame, bioscoop en internet.


Book
Van massamerk naar mensmerk : merken in een veranderende mediacontext
Author:
ISBN: 9075432445 Year: 2005 Publisher: Heerhugowaard F&G publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The 21st century journalism handbook : essential skills for the modern journalist
Authors: --- ---
ISBN: 9781405846325 1405846321 9781315834405 9781317864752 9781317864769 9781138437074 Year: 2013 Publisher: Harlow (Essex) Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Set against the background of the fundamental issues facing the industry today, The 21st Century Journalism Handbook is a comprehensive guide to the core principles and practices essential to the modern journalist. Convergence, online, the growth of magazine formats, challenges presented by technology and new demands in news and feature writing are all covered from conceptual and practical perspectives. A thorough grounding in the key debates and techniques is provided; while clear, no-nonsense practical advice helps you develop your journalism skills and make a success of your studies and career. Key Features: - A combination of professional insight, academic study and practical exercises allows you to develop at your own pace - Thinking it through activities at the end of each chapter allow you to think over the topics discussed and to think about how you could apply these skills - Case studies and Closer Look boxes explore real-life examples in more depth - Key points to remember and chapter summaries highlight the essential things you need to know - Comprehensive but digestible coverage of the key elements of ethics, regulation and law ensures you are fully equipped with the essential frameworks for informed practiceWith an emphasis on developing the whole journalist, a creative and visual reporter who can think across different platforms, this text is ideal for all for journalism students training in newspapers, magazines and online reporting.Bron : http://www.amazon.com


Book
Doelstellingen behalen met contentmarketing
Author:
ISBN: 9789076802701 907680270X Year: 2015 Publisher: Amsterdam SWOCC : Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De afgelopen jaren is contentmarketing als professioneel vakgebied sterk in opkomst. Nu organisaties grotere budgetten en meer personeel beschikbaar stellen voor contentmarketing, doemt een aantal onvermijdelijke vragen op. Wat is contentmarketing precies ? Welke doelen kun je ermee nastreven ? En met welke contentinhoud en -vorm zijn de geformuleerde doelstellingen het beste te behalen ?In deze SWOCC-publicatie wordt antwoord gegeven op deze vragen. Er wordt gedefinieerd wat contentmarketing is en wat niet. Aan de hand van een literatuurstudie, experiment en survey wordt concreet gemaakt welke content in welke hoedanigheid ingezet kan worden om contentmarketingdoelstellingen te behalen. De inzichten in deze publicatie vormen de basis voor de opzet van een effectieve contentmarketingstrategieBron : http://www.swocc.nl


Book
Reclame en mediaplanning
Author:
ISBN: 9789044125788 Year: 2010 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek over de werking van reclame richt zich in eerste instantie op gevorderde studenten communicatiemanagement maar biedt tevens een exhaustief kader voor reflectie aan al wie van dichtbij of veraf geboeid is door reclame en haar werking. Reclame wordt gesitueerd binnen het bredere kader van marketingcommunicatie en daarbij herleid tot waar het om gaat: namelijk één van de communicatieinstrumenten die ingezet kunnen worden om een marketingdoelstelling te bereiken. Vervolgens komen de theorie over en de praktijk van reclame aan de orde. Inhoudsopgave : Voorwoord Voorwoord bij eerste druk Woord vooraf Historisch overzicht Reclame beschrijven Reclame: hoe werkt het? Wegwijzer in mediaplanning Communicatie- en mediadoelstellingen Segmentatie en doelgroepbepaling Positioneren Strategie Briefing Propositie: boodschap en belofte Reclameonderzoek Coda Bronnen


Book
Media studies : texts, production and context
Authors: ---
ISBN: 9781405858472 Year: 2009 Publisher: Harlow Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This groundbreaking and innovative introduction to Media Studies will afford undergraduate and mature students a comprehensive overview of the subject area. It will set students firmly on course to be critical, informed and canny operators within the discipline. The text is pedagogically rich and covers a wide range of topics from the history of media right through to coverage of new media. The text interweaves theory, practice, and professional issues throughout, and will engage the reader fully with the principal issues, challenges and paradigms in the discipline. Through a breadth of reference and support resources, students will activley grapple with a variety of media at both a practical and intellectual level. Students will emerge with a broad range of perspectives, a strong conceptual sense of the area and a firm foundation to take a critical approach to their studies at higher levels. Media Studies: texts, production and context will be essential reading for undergraduate and postgraduate students of media studies, cultural studies, communication studies, film studies, the sociology of the media, popular culture and other related subjects.

Media strategies for marketing places in crisis : improving the image of cities, countries and tourist destinations
Authors: ---
ISBN: 9780750684521 9780080557076 9781136378362 9781136378409 9781136378416 9781138473546 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Elsevier


Book
Social media smaakmakers : hapklare succesrecepten voor uw bedrijf
Author:
ISBN: 9789401444545 9401444544 Year: 2017 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Er zijn al veel boeken geschreven over het belang van sociale media in het bedrijfsleven. Maar meestal blijven ze beperkt tot algemene principes. Dit boek leert je niet alleen waarom je sociale media centraal moet stellen, maar vooral ook welke noodzakelijke stappen je moet ondernemen om van jouw sociale mediastrategie een succes te maken.Ontstaan vanuit een duidelijke visie op wat sociale media voor jouw bedrijf kan betekenen en vanuit een jarenlange ervaring met het inzetten van sociale media in de praktijk.Bron : http://www.managementboek.nl

Advanced media planning
Authors: ---
ISBN: 0792382188 1461346770 144198738X Year: 2003 Publisher: Boston (Mass.) Kluwer Academic Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Media planning consists of formulating a media strategy to deliver the creative so as to best meet the brand's advertising objectives, and then implementing that strategy in an accurate and cost-effective manner. Given that approximately ninety percent of advertising dollars are spent in media, a sound understanding of media planning is essential for the researcher and professional media planner alike. Although this book provides a novel and advanced approach to media planning, the basics are covered as well, making the book suitable for trainees. The authors argue that current media planning is still too conventional, that while reach and frequency are not incorrect, they are certainly too simplistic for modern media planning. This book introduces the advanced concept of using reach patterns in making the reach decision, and develops the method of factoring in effective frequency when making the frequency decision. Reach patterns are an entirely new concept. Effective frequency, while not new, needs proper definition and an operational formula for its calculation, both of which are provided here. Other new concepts are introduced and shown to be necessary for choosing an appropriate media strategy. The media planning software, `Media Mania', designed by Peter Danaher, can be downloaded using the following link: http://www.mbs.edu/Media-Mania-Software/.

Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by